Korte geschiedenis

Kiwanis Venlo Jaomerdal is een serviceclub gevestigd in Venlo, Nederland. De club werd opgericht in 1984 en heeft sindsdien een rijke geschiedenis opgebouwd.

De naam "Jaomerdal" is afgeleid van het Venlose dialect en betekent "Jamerdal" in het Nederlands. Het symboliseert de oorsprong van de club, die werd opgericht met als doel hulp te bieden aan mensen in nood en bij te dragen aan de verbetering van de lokale gemeenschap.

Gedurende de jaren heeft Kiwanis Venlo Jaomerdal verschillende succesvolle projecten georganiseerd en ondersteund. Ze hebben zich ingezet voor verschillende goede doelen, zoals het ondersteunen van lokale jeugdorganisaties, het bieden van financiële hulp aan kwetsbare gezinnen en het ondersteunen van onderwijsinitiatieven.

Een van de meest opmerkelijke projecten van Kiwanis Venlo Jaomerdal was de bouw van een speeltuin voor kinderen met een beperking. De club heeft zich ingespannen om geld in te zamelen en vrijwilligers te mobiliseren om deze speeltuin te realiseren. Het resultaat was een veilige en toegankelijke speelruimte waar kinderen met verschillende beperkingen samen kunnen spelen en plezier kunnen hebben.

Naast het organiseren van projecten en evenementen, heeft Kiwanis Venlo Jaomerdal ook een sterke focus op persoonlijke groei en ontwikkeling van de leden. Ze bieden regelmatig trainingen en educatieve activiteiten aan om de leden te helpen hun vaardigheden te verbeteren en nieuwe leiderschapskwaliteiten te ontwikkelen.

Kiwanis Venlo Jaomerdal is een trotse en betrokken serviceclub die zich blijft inzetten voor het welzijn van de lokale gemeenschap. Ze zijn vastbesloten om een positief verschil te maken in het leven van anderen en blijven hun inspanningen voortzetten om de gemeenschap te ondersteunen en te versterken.